High impact digital formater giver en kæmpe annonceeffektivitet og leverer gennerelt bedre resultater end de traditionelle bannerformater.
High impact digital formater er responsive, dvs. at kreativet tilpasser sig selv i forhold til brugerens enhed (skærmstørrelse). Når noget er responsivt, er det vigtigt at huske at holde al vigtig tekst, CTA og lign. mod midt og væk fra kanten.
Designguide
Alle scroll er responsive, og det er derfor vigtigt at overholde safezones. Alt tekst, logo, CTA og andet vigtig information skal placeres i disse safezones, og designet bør holdes væk fra top og sider. Området som brugeren kan se, afhænger af skærmstørrelsen hos brugeren.
Safezones: Hovedbudskabet placeres mindst 20% fra toppen og 30% fra bunden for at sikre at det er synligt for alle brugere.
Alt uden om safezones er tiltænkt som blikfang i form af billeder, farver og lign. Vi anbefaler at man holder tekst/budskab kort og gerne stort, da folk hurtigt skal afkode budskab og afsender.
Specifikationer
Følgende formater kan produceres: HTML5,MP4 eller JPG.
Max størrelse på 150 kb.
Scroll kan indeholde video og her vil følgende regler være gældende:
Video fil leveres som MP4 format på max. 3,5 MB – Videoens længde bør ikke overskride 15-20 sek.
Video må loope uden lyd, men der skal være en Play/stop til video med lyd.
Brugbart materiale
Billede filformater: JPG – GIF – PNG – TIFF – PSD – EPS – AI – PDF
Logo filformater: SVG – AI – JPG – GIF – PNG – TIFF – PSD – EPS – PDF
Farver: Ved bestemte farvekoder, brug eksempel: HEX: #83FF33 – RGB: 131,255,51 – CMYK: 48,0,80,0
Fonts: Websikre fonts / Google fonts anvendes. Dette sikre at browseren kan genkende og vise skriften korrekt.